Лекція 1. Дистанційні форми навчання, платформи та технології дистанційного навчання (ДН)
- Дистанційна освіта. Дистанційна форма навчання.
- Гібридна форма навчання.
- Системи ДН. Використання інформаційних технологій в ДН.
- Сучасність і актуальність впровадження і використання Е-learning у вітчизняних і закордонних закладах освіти.
- Історія розвитку дистанційної освіти. Вітчизняний і закордонний досвід ДН.
- Визначення та сутнісні ознаки дистанційної освіти і дистанційного навчання.
Лекція 2. Інтернет-технології в дистанційному навчанні
- Програмні засоби та оболонки для створення дистанційного курсу.
- Педагогічні та технічні аспекти вибору системи підтримки дистанційного навчання.
- Аналіз систем дистанційного навчання та їх порівняльна характеристика.
- Аналіз деяких систем підтримки дистанційного навчання OpenSource: MOODLE, Joomla, KSU ONLINE та «Херсонський віртуальний університет».
- Використання сучасних електронних засобів навчання.
- Якість електронних освітніх ресурсів.
- Інформаційна безпека в освіті.
- Технологічні та педагогічні аспекти вибору платформи дистанційної освіти.
Лекції 3,4. Інформаційні ресурси дистанційного курсу (ДК)
- Педагогічні принципи дистанційного навчання (ДН)
- Роль взаємодії у ДН
- Структура дистанційного курсу
- Вимоги до дистанційного курсу
- Презентація курсу
- Організаційна структура курсу
- Електронні освітні ресурси (ЕОР).
- Види ЕОР.
- Авторські публікації.
- Електронний навчальний посібник.
- Тест.
- Мультимедія та інтерактивні модулі.
- Віртуальні лабораторії.
Лекції 5,6. Система проектування навчання
- Проектування навчання
- Основні етапи проектування дистанційного курсу.
- Аналіз діяльності спеціаліста
- Функції учасників команди розробників.
Лекція 7. Визначення цілей дистанційного курсу
- Належно визначені цілі навчання.
- Склад цілей навчання. Виконання діяльності з досягнення цілей.
- Умови досягнення цілей. Критерії досягнення цілей.
- Алгоритм визначення цілей навчання.
- Класифікація цілей навчання.
- Переглянута таксономія Блума.
- Визначення завдань заняття.
Лекція 8. Основні теорії навчання
- Діяльнісний підхід до навчання.
- Теорії навчання.
- Біхевіористський стиль - ситуації застосування.
- Когнітивний стиль - ситуації застосування.
- Конструктивізм.
- Моделі навчання.
- Система доставки.
- Структура дистанційного курсу.
- Технологічні та педагогічні вимоги до дистанційного курсу.
- Презентація курсу. Організаційна структура курсу.
Лекції 9,10. Проектування змісту дистанційного курсу
- Педагогічні принципи розробки дистанційного курсу.
- Розробка змісту.
- Роль взаємодії тьютора та студентів. План роботи тьютора та студента.
- Загальні положення щодо тексту у ДК.
- Особливості структурування тексту у дистанційному курсі.
- Навчання через розв’язання завдань.
- Структура заняття. Формування розділу. Оформлення тексту заняття. Стилі сприйняття та мислення.
- Мова. Стилі написання тексту.
- Рівні викладання тексту. Згортання та розгортання тексту. Опорні елементи у тексті.
- Колір у навчальному веб-дизайні. Набір палітр для веб-дизайну. Сполучення кольорів.
Лекції 11,12. Педагогічний дизайн дистанційного курсу
- Основи та принципи педагогічного дизайну.
- Психолого-педагогічні вимоги до дизайну електронних освітніх ресурсів.
- Інструментальні засоби та середовища розробки дизайну електронних освітніх ресурсів.
- Типи електронних освітніх ресурсів, їх використання у дистанційному курсі навчання.
- Типи дизайну ЕОР.
- Формат практичних та лабораторних робіт у дистанційному курсі навчання.
Лекція 13. Дизайн у дистанційному курсі
- Принципи дизайну курсу. Екранний простір.
- Роль ілюстрації у дистанційному курсі.
- Убудовані зображення мовою HTML.
- Загальні принципи створення веб-елементів для осіб з обмеженими можливостями. Особливості написання HTML-коду для осіб з обмеженими можливостями.
- Додаткові особливості написання коду HTML-сторінок.
- Використання аудіо та відео ресурсів у навчанні.
Лекція 14. Спілкування у дистанційному курсі
- Види спілкування. Класифікація методів спілкування.
- Форум. Чат.
- Вебінари. Програмні засоби для проведення вебінарів.
- Типи груп у дистанційному навчанні.
- Проектування спілкування у дистанційному курсі.
Лекції 15,16. Контроль та оцінювання у дистанційному курсі
- Форми тестових завдань.
- Методичні матеріали з написання тестових завдань.
- Практика написання тестових завдань.
- Рекомендації щодо формування змісту тестових завдань. Вимоги щодо використання тестових завдань.
- Роль контролю у дистанційному навчанні.
- Підсистеми завдань. Навчальне завдання.
- Педагогічне оцінювання як стимулюючий чинник.
- Рейтингова система оцінювання знань у дистанційному курсі.
Лекція 17. Якість дистанційного навчання
- Розробка системи контролю якості у дистанційному курсі.
- Моніторинг якості дистанційного навчання.
- Керування і навчальний процес. Система контролю якості навчання у дистанційному курсі.
- Особливості керування діяльністю у дистанційному курсі.
- Керування мисленнєвою діяльністю.
- Мотивація у дистанційному навчанні.
- Методи та технології підвищення якості дизайну ДК.
- Організація зворотного зв’язку з користувачами.