СОЛЬФЕДЖІО
Щедролосєва Катерина Олександрівна
Выслал: Олійник Юрій (5 октября 2010г.)
Аннотация
Предмет „Сольфеджіо” є складовою частиною процесу професійної підготовки майбутнього фахівця з музичного мистецтва вивчається у взаємозв’язку з дисциплінами спеціального курсу «Елементарна теорія музики», «Гармонія», «Поліфонія», «Аналіз музичних форм». Студенти повинні набути міцних професійних навичок читання нот з аркуша, запису музичного тексту, слухового аналізу музичної мови.
Мета курсу:
передбачає формування у студентів теоретичної та практичної слухової підготовки для подальшої успішної професійної роботи.
Завдання курсу:
Теоретичні:
-
отримання інформації про основні способи, форми розвитку музичних здібностей на заняттях із сольфеджіо;
-
розвиток свідомого сприйняття та засвоєння музичного твору;
-
усвідомлення мелодичних, гармонічних особливостей різних стилів музичного мистецтва.
Практичні:
-
формування слухових навичок в процесі практичних занять та самостійної роботи;
-
удосконалення навичок чистої інтонації та чіткого ритму;
-
вміння запису нотного тексту;
-
виховання музичного мислення;
-
усвідомлення і використання набутого досвіду під час самостійної роботи над музичними творами.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1
Тема: Лади, їх нахилення та види.
Прості, складні, змішані, та змінні розміри.
Практичний модуль:
-
Тема: Мажор та мінор трьох видів.
-
Тема: Паралельні тональності.
-
Тема: Стійкі та нестійкі ступені ладу.
-
Тема: Змінні лади, паралельно – змінний лад.
-
Тема: Тонічний, субдомінантовий, домінантовий призвуки з оборненнями. Домінантовий септакорд з оберненнями та розв’язаннями в тональності.
-
Тема: Лади народної музики.
-
Тема: Неоктавні та монотонікальні лади. Маломісткі звукоряди.
Модуль самостійної роботи:
-
Спів натурального, гармонічного та мелодичного видів мажору та паралельного мінору (вибірково від 2 – 7 ключових знаків).
-
Інтонування стійких та нестійких ступенів ладу.
-
Побудування Т3/5, S3/5, Д3/5та Д7 з оберненнями та розв’язаннями в ладах. Сольфеджування з листа (А. Агажанов. Сольфеджіо. № 28 – 58).
-
Сольфеджування напам’ять ( Г. Фрідкін. 396, 431, 445).
-
Слуховий гармонічний аналіз (Є. Мілка, М. Шевченко № 529 – 549, 783 – 793).
-
Спів ладів народної музики.
-
Вивчення теоретичного матеріалу ( Г. Смаглій, Л.Маловик Основи теорії музики.стор.228 – 231; В. Вахромєєв. Елементарна теорія музики. Стор. 170 – 185; Г. Смаглій, Л. Маловик. Основи теорії музики. Стор. 210 – 217).
Підсумкова тека.
-
Усне опитування .
-
Сольфеджування номерів з аркуша та напам’ять.