В мистецтво XIX століття Енгр увійшов, насамперед, як "спадкоємець" Давида, продовжувач класичних традицій кінця попереднього сторіччя. Однак холодний і суворий класицизм вчителя у творчості учня перетворюється на витончений і самобутній стиль, вільно сплавляли класичні, романтичні і реалістичні віяння початку століття. Глибина і своєрідність мистецтва Енгра виявилися вже в ранній період його творчості. У цей час він створює чудові портрети і композиції з оголеною натурою, а також серію картин на міфологічні та історичні теми ("Едіп і сфінкс", "Зевс і Фетіда", "Сон Оссіана", "Паоло і Франческа", "Роже і Анжеліка "," В'їзд дофіна в Париж "і ін), в яких одним з перших майстрів XIX століття виходить за межі традиційних класичних сюжетів і самого стилю класичного живопису. Образи Енгра глибоко поетичні й при всьому своєму класицизмі найчастіше більш "дивні" і загадкові, ніж образи його романтичні антиподів Делакруа і Жеріко. Разом з його творами в живопис нового часу вперше входять відкритий і чистий колір готичних і перських мініатюр, площинність і деформація форми, підпорядкованої не тільки законами анатомії і класичним нормам, але також емоційному пориву художника. Прагнучи до ритмічної виразності і чисто пластичної експресії, Енгр часом сміливо порушував анатомічні пропорції - і не дивно, що його образи надихали згодом таких "неканонічних" майстрів, як Оділон Редон і Пабло Пікассо. Однак починаючи з 1820-х років в тематичних творах Енгра під впливом живопису Рафаеля починають звучати академічні ноти. У таких роботах, як "Обітниця Людовика XIII", "Апофеоз Гомера", "Святий Сімфоріон, що йде на страту" або "Мадонна з причастям", вільний творчий порив майстра і оригінальність його бачення послаблюються і гаснуть, підкоряючись вимогам академічної догми. Вищі досягнення Енгра були пов'язані не з цими холодними полотнами, а з "безсюжетні" зображенням оголеної натури. Тут він не був скутий офіційними вимогами, не намагався досягти монументального величі Рафаеля і не наслідував його Мадонна. У знаменитих "купальниці" і "Одаліска", які Енгр створював протягом усього свого творчого життя ("що купається жінка", "Купальниця Вальпенсон", "Маленька Купальниця", "Велика одаліска", "Одаліска з рабинею", "Джерело", "Турецька баня"), з особливою силою виявилося притаманне саме йому розуміння мистецтва, яскравість його бачення, правдивість по відношенню до натури і вміння втілити її в образи досконалої краси. На відміну від свого антагоніста Делакруа, що шукав красу в невпинному русі, в пориві і трагічне протиборстві пристрастей, Енгр втілював її в гармонічних, стійких, скульптурно-чітких, масштабних і одночасно філігранних образах. Разом з тим він був далекий від однопланові. Його голі цнотливо суворі і чуттєво повнокровні, інтимні й екзотичні, загадкові та класично ясні по формі - і при цьому оточені не менш прекрасними речами - дорогоцінної начинням, узорними кольоровими тканинами і т. д. Для живописної манери художника характерні щільна ліплення, гладка фактура, відтворює як би тверду оболонку предметів, і витончена краса колориту. Але хоча Енгр володів таємницею гармонійних відносин колірних мас, головним засобом його вираження залишалася лінія. У зображеннях оголеної натури вона здається особливо чистою і музичної, воістину співаючої - передає в своїх ритмах не застиглі риси моделі, але саме життя і рух форми.
Інший полюс мистецтва французького майстра - портретна живопис. Енгр цінував її значно менше сюжетної і в юності часто звертався до неї в пошуках заробітку, а в розквіті своєї слави - поступаючись прохань знатних замовників. Тим не менш як портретист він належить до найвидатніших майстрів світового мистецтва. До числа найбільш відомих його портретів відносяться портрети сім'ї Рів'єр, видавця Л. Бертьє, пейзажиста Ф. Греньє, графа Гур'єва, пані Зенон, пані Девос, баронеси Джеймс Ротшильд. Енгр створював парадні зображення Наполеона I, в яких є щось від ван-ейковского пишноти, і тверезі, але повні внутрішньої сили образи буржуазних діячів часів Липневої монархії, типу знаменитого Луї Берта, проте всі його твори позначені печаттю класичного статуарної величі. Характерне для XIX століття ілюзіоністичне правдоподібність в зображенні моделі поєднується в них з незрівнянною витонченістю естетичної інтерпретації, з яскравістю деталей, вишуканістю лінійних ритмів і сміливістю кольорових сполучень. Особливо декоративні жіночі портрети майстра, згодом захоплюють своєю барвистістю Огюста Ренуара.
Особлива область мистецтва Енгра - його графічний портрет, в якому він посяде найкращі традиції французького олівцевого портрета XVI століття. Тут вражає вміння художника передати засобами чистої графіки відчуття внутрішнього життя моделі і все пластичне і фактурною різноманітність навколишньої дійсності. Для малюнків Енгра характерні каліграфічна точність, витонченість деталей і сміливе протиставлення докладно промальовані голови моделі узагальненому абрису її фігури. У його образах відбито конкретне і при цьому як би очищене, позачасове і гармонійне буття світу. Вони здаються безпосередніми та ідеальними, карбовано-твердими і музично легкими, позбавленими тяжкості матерії. Саме в олівцевої портреті в повній мірі проявився найвищий дар Енгра - його майже магічне володіння лінією, яке надихало в XIX столітті Дега, Сірка та Ренуара, а в XX столітті знайшло у творчості Пікассо і Матісса.
Чудово володіючи малюнком, Енгр у своїх картинах постійно прагнув до ідеального досконалості і красі форм, причому зразками для нього служили спершу антики, а потім твори Рафаеля. Його фігури відмінно моделювати в приємних, свіжих і гармонійних тонах, але колориту їх тіла бракує теплоти і блиску, що обумовлюється силою кинутого на них світла. Втім, цей недолік поступово зменшувався, і в пізніших роботах Енгр, яка, наприклад, картина "Туркені в лазні", написана на 84-му році його життя, голе жіноче тіло справляє враження самої натури, але тільки очищеної від випадкових вад, облагородженої і , завдяки вкладеному в нього почуття витонченого, не збудливою грішних помислів. Під весь час своєї діяльності Енгр залишався ворогом густий накладки фарб і занадто складною палітри, але писав у міру соковитою, рівною і делікатній пензлем, користуючись колера, тільки необхідними для отримання бажаного ефекту. Спочатку, слідуючи по стопах свого вчителя, Давида, він брав сюжети з класичної старовини, але потім став зображати, крім них, релігійні сюжети, епізоди з розповідей великих поетів і історично-побутові сцени, прекрасно характеризуючи беруть участь у них обличчя і намагаючись вірно передавати їх костюми і всю обстановку. Він виявив себе дивно майстерним майстром також у портретах, як писаних олійними фарбами, так і мальованих олівцем. Творами Енгра особливо багатий Луврський музей у Парижі. Документ, що знаходяться в ньому дев'яти картин цього художника найприкметніші: "Едіп, розгадувати загадки Сфінкса" (1808), "Руджьеро, що звільняє Анджеліка" (з "шаленого Роланда" Apіoсто, 1819), "Христос вручає апостолу Петру ключі" (1820), "Папа Пій VII в Сикстинській капелі" (1820), "Апофеоз Гомера" (1827), "Жанна д'Арк на коронації Карла VII в Реймсі" (1854), "La Source" (фігура молодої дівчини з вазою на плечі, з якої ллється вода, 1856) і "Купальниця", а з п'яти портретів - портрет Керубіні та Боше. Найважливіші в числі робіт Енгра, розсіяних в інших місцях, - "Народження Венери Анадіомени" (у Ф. Рейз; розпочато, в 1808 і закінчено тільки в 1842), "Рафаель і Форнаріна", "Одаліска", (1814); "Філіп V жалує маршала Бервік орденом Золотого руна "(1819; у герцога Фітц-Джемса)," Карл V, будучи ще регентом, приймає представників міста Парижа "(1822; у графа Пасторе)," Обітниця Людовика XIII Богородиці "(1824, в монтобанском соборі), "Іспанський посланник застає короля Генріха IV грають з його дітьми" (1824, у Ротшильда, у Парижі). "Франциск I у смертного одра Леонардо да Вінчі" (1824, у герцога блакить), "Мука святого Сімфоріона" (1834, в Отенської соборі), "Антіох II Стратонік" (1839), "Юпітер і Антіопа", "Франческа да Ріміні по V пісні "Божественної Комедії Данте" (у Нантської музеї), "Дванадцятирічний Христос серед мудреців в храмі" (1861) і портрети Берта, графа Моле, герцога Орлеанського, пані де Санонн, пані Деваше і пр.