Цілі та завдання початкової освіти в умовах реформування. Становлення та розвиток 4-річної початкової школи. Забезпечення організаційно-педагогічних умов навчання і виховання шестирічних першокласників. Аналіз досвіду навчання дітей шестирічного віку у вітчизняній та зарубіжній педагогіці. Організація навчально-виховного процесу. Специфіка навчального року.
Зміст навчально-виховного процесу в 1-му класі 4-річної початкової школи. Аналіз змісту освіти у першому класі. Умови ефективності систематичного навчання шестирічок. Правила прийому дітей до 1-го класу.
Календарно-тематичне планування уроків у першому класі. Програми загальноосвітньої школи (1-4 класи). Навчальні комплекти для 1-го класу.
Особливості психофізіологічного розвитку дітей 6-річного віку. Аналіз фізіологічних та психологічних передумов включення шестирічних дітей у систематичне навчання. Розвиток мислення, мови, пам’яті, характеристика уваги 6-річок. Особливості сприйняття. Визначення готовності шестирічних дітей до навчання. Особистісна, соціальна, емоційна готовність дитини до школи. Умови успішної адаптації шестирічних першокласників.
Біологічні та соціальні фактори розвитку. Розвиток пізнавальних інтересів. Індивідуальні відмінності дітей 6-річного віку. Діти з попередженим розвитком, з відставанням в розвитку мислення, мови, вольової регуляції діяльності. Своєрідність розвитку при сенсорних порушеннях. Роль ситуації успіху. Створення її педагогом. Фізкультурно-оздоровчі заходи у режимі дня першокласника.
Навчально-виховна робота в 1-му класі. Педагогічне спілкування у першому класі. Особливості навчальної діяльності першокласників. Сполучення ігрової та навчальної діяльності. Дидактичні особливості уроку в 1-му класі. Роль наочності в роботі з дітьми 6-річного віку. Гігієнічні вимоги до організації навчання.
Формування навчальної діяльності шестирічок. Специфіка навчання грамоти. Робота з дитячою книжкою. Розвиток мовлення першокласників.
Формування обчислювальних навичок та активізація навчально-пізнавальної діяльності шестирічок на уроках математики. Методика активізації навчально-пізнавальної діяльності першокласників на уроках математично-природничого циклу. Характеристика принципів розвивального навчання. Різні види вправ та практичні дії.
Особливості підготовки і проведення уроків музики, образотворчого мистецтва та праці у першому класі. Мета, завдання, структура, методи, оцінювання результатів праці учнів-першокласників.
Режим навчально-виховного процесу. Обладнання класу та рекомендації для відпочинку учнів під час перерв. Ігрова діяльність першокласників у групах продовженого дня. Особливості роботи з шестирічками в класах-комплектах.
Програма курсу складається з семінарських модулів та модулів самостійної роботи. Навчальна дисципліна „Підготовка до роботи з шестирічними першокласниками” розрахована на два змістових модуля.