ІІ курс
ІІІ семестр
І Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи над народними піснями.
Практичний модуль:
На матеріалі вокальних народнопісенного жанру вирішуються наступні завдання:
1. Робота над виконавською технікою народної пісні.
2. Добір засобів виразності для передачі змісту народного твору.
3. Складення виконавського плану пісні.
Модуль самостійної роботи:
1. Своєрідність народнопісенної творчості.
2. Ознайомлення зі специфічними особливостями народнопісенної творчості слав’янських народів.
3. Ознайомлення з народними піснями інших країн.
Підсумкова тека: Виконання народної пісні у композиторській обробці.
ІІ Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи над класичним романсом.
Практичні модулі:
На матеріалі романсів композиторів-класиків виконуються наступні практичні завдання:
1. Робота над образно-стильовим виконанням романсу.
2. Вибір засобів виразності щодо розкриття образу романсу.
3. Драматургічна побудова змісту романсу.
4. Складення виконавського плану та його практична реалізація.
Модулі самостійної роботи:
1. Ознайомлення з історією романсу як жанру.
2. Ознайомлення зі старовинними романсами.
3. Ознайомлення з романсовою творчістю композиторів-класиків (Аляб’єва, Гурильова, Булахова, Варламова, Глінки, Чайковського, Даргомижського, Римського-Корсакова, Мусоргського та ін..).
Підсумкова тека: Концертне виконання класичного романсу.
Форма контролю – залік
ІV семестр
ІІI Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи над українським романсом. (8 год.)
Практичний модуль:
На матеріалів романсів українських композиторів-класиків виконуються наступні практичні завдання:
1. Робота над образом українського романсу.
2. Добір засобів виразності для передачі образу.
3. Драматургія та побудова змісту.
4. Складення виконавського плану.
Модуль самостійної роботи:
1. Камерно – вокальна музика: український романс.
2. Ознайомлення з романсовою творчістю М.Лисенка.
3. Ознайомлення з романсовою творчістю Я. Степового, К. Стеценка,
Кос-Анатольського.
Підсумкова тека. Виконання українського романсу.
IV Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи над романсами композиторів-романтиків та сучасним романсом.
Практичний модуль:
На матеріалі романсових творів композиторів-романтиків та сучасних композиторів виконуються наступні практичні завдання:
1. Робота над образом романсів композиторів – романтиків, сучасним романсом.
2. Добір засобів виразності для передачі образу.
3. Драматургія та побудова змісту.
4. Складення виконавського плану та його реалізація.
Модуль самостійної роботи:
1. Ознайомлення зі стильовими особливостями композиторів-романтиків.
2. Ознайомлення з особливостями романсової творчості сучасних композиторів.
Підсумкова тека. Виконання творів композиторів-романтиків або сучасного романсу.
Форма контролю – залік.
1. Виконати український романс.
2. Виконати сучасний романс або романс композитора-романтика.
ІІІ курс
V семестр
I Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи над оперними аріями.
Практичний модуль:
На матеріалі відповідних типу голосу студента оперних арій виконуються наступні практичні завдання:
1. Ознайомлення зі змістом арії в контексті опери.
2. Робота над виконавською технікою оперної арії.
3. Побудова сценарію арії.
4. Робота над сценічною виразністю арії.
Модуль самостійної роботи:
1. Ознайомлення з лібрето опери, арія з якої розучується .
Підсумкова тека. Виконання оперної арії.
ІI Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи зі старовинними аріями.
Практичний модуль:
На матеріалі старовинної арії виконуються такі завдання:
1. Ознайомлення зі стильовими особливостями старовинних арій.
2. Добір засобів виразності для створення образу старовинної арії.
3. Драматургічна побудова змісту арії.
4. Складення і впровадження виконавського плану старовинної арії.
Модуль самостійної роботи:
1. Ознайомлення з творчістю І.Баха, Г. Генделя.
2. Ознайомлення з творчістю В.Моцарта.
Підсумкова тека. Виконати старовинну арію.
Форма контролю – д/ залік.
1. Виконати оперну арію.
2. Виконати старовинну арію.
VI семестр
ІІI Змістовий модуль
Тема: Особливості виконання номерів (арій) з кантат та ораторій, реквіємів, месс.
Практичний модуль:
На матеріалі сольних номерів кантатно-ораторіального жанру виконуються наступні завдання:
1. Ознайомлення з кантато – ораторіальним жанром.
2. Робота над виконавською технікою.
3. Робота над засобами виразності.
4. Складення виконавського плану та практична його реалізація.
Модуль самостійної роботи:
1. Знайомство з кантатною творчістю І.С.Баха..
2. Ознайомлення з кантатною та ораторіальною творчістю Г.Генделя та інших композиторів-класиків.
3. Ознайомлення з творчістю сучасних композиторів.
Підсумкова тека. Виконання арій з кантат та ораторій.
IV Змістовий модуль
Тема: Особливості роботи з жанром оперети та мюзиклу.
Практичний модуль:
На матеріалі сольних номерів з оперети та мюзиклу реалізуються наступні завдання:
1. Ознайомлення зі стильовими особливостями жанрів оперети та мюзиклу.
2. Робота над виконавською технікою.
3. Робота над акторською майстерністю.
4. Робота над умінням рухатись, танцювати під час співу.
Модуль самостійної роботи:
1. Ознайомлення зі стильовими особливостями композиторів Р.Штрауса, І.Кальмана.
2. Ознайомлення зі стильовими особливостями композитора І.Дунаєвського та інших.
3. Ознайомлення зі стильовими особливостями жанру мюзиклу.
Підсумкова тека. Виконання арій (пісень) з оперет, мюзиклу, рок-опер.
Форма контролю – залік.
1. Виконати арію з кантати та ораторії.
2. Виконання арій (пісень) з оперет, мюзиклів, рок-опер.